Często mnie pytacie na czym polega moja praca…
Socjoterapia to moja ulubiona metoda pracy z dziećmi i młodzieżą. Widzę w niej ogromne rezultaty przy zastosowaniu moich autorskich scenariuszy zajęć. Są to takie sprytne zajęcia, które potrafią stworzyć sytuacje, w których dzieci (ale i dorośli) mają szansę na trening i poprawę swoich niewłaściwych zachowań, które terapeuta może korygować na bieżąco, dzięki temu uczymy się prawidłowych reakcji w danym momencie, potrafimy łatwiej się odnaleźć w trudnych sytuacjach. Moje ulubione zajęcia to takie gdzie uczymy się rozpoznawać i nazywać uczucia, kiedy robimy burzę mózgów i zastanawiamy się nad najlepszą metodą rozwiązania konfliktów w sposób dobry dla wszystkich, bez agresji słownej oraz fizycznej. Podczas tych zajęć uczymy się porozumiewać z drugim człowiekiem dzięki czemu nabieramy wiary w siebie, bo widzimy, że to działa i dzięki temu osiągamy więcej. Podczas takich zajęć bawimy się w teatrzyk, gdzie odgrywamy ważne role życiowe, bawimy się rysunkiem, korzystamy z wielu wartościowych ale i zabawnych gier, przy tym świetnie się bawimy i jesteśmy sobą.
Może na samym początku zacznę kto mógłby uczestniczyć w tego typu zajęciach.

Dla kogo polecana jest socjoterapia? Kiedy należy zastosować socjoterapię dziecka?
Bywa czasami iż nasze dzieci mają problemy w szkole, różnego rodzaju. Borykają się z brakiem motywacji do nauki, nie potrafią się skoncentrować oraz bywają rozdrażnione. Dzieciom i młodzieży również zdarzają się „gorsze” tygodnie, kiedy nie odnoszą sukcesów, czują niemoc oraz, że cały świat jest przeciwko nim. Znajome prawda ? To normalna sprawa dla każdego na różnych etapach naszego życia. Niekiedy zdarza się, że problemy dziecka mają podłoże inne, nie tyko na zasadzie „gorszego czasu”. Może to być np. rozwód rodziców, konflikt w małżeństwie, który wpływa na emocje i zachowanie dziecka, mogą to być problemy rówieśnicze.
Jakie korzyści są osiągane dzięki socjoterapii dzieci i młodzieży?
Dzięki grupie rówieśniczej podczas zajęć socjoterapeutycznych uczymy się prawidłowo w niej funkcjonować co później przełoży się na kontakty naszych dzieci w szkole i poza nią. Socjoterapie możemy uznać jako proces korekcyjny. Uczestnicy mają okazję do odreagowania napięć emocjonalnych, a przy tym nabywają nowych umiejętności społecznych. Dzieci nawet nie wiedzą kiedy odblokowują i ujawniają swoje emocje ! Zajęcia stwarzają bardzo naturalne warunki aby mogły zajść procesy terapeutyczne.